Brev:
Ferie og søvn
11. august 2008
Alder:
3 mdr.
Ferie og søvn
Hej Helen,
Jeg har lige et par forskellige spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe med at besvare.
Min datter er 3 mdr. nu og vi overvejer at tage til Sydspanien på ferie i en uges tid her i start september. Dvs. når hun er små 4 måneder.
Vi har været i sommerhus og da der var 2 rigtig varme dage, var hun ret umulig. Så jeg tænker at hun måske vil reagere på samme måde, med meget gråd og utilpashed, er der noget man kan gøre for at forhindre dette?
Vi vil bo på et hotel ud til vandet, så der forhåbentlig er frisk luft, men selvfølgelig vil det være varmt. Må man dyppe hende i poolen (klorvand)? Og hvordan med aircondition på værelset? Jeg har læst at det skal man ikke have, da det ikke er godt for deres slimhinder, og derfor let bliver forkølede af aircon. (?)
Jeg er også lidt bekymret for at hun får ondt i ørerne når vi skal flyve, men ved at vi skal give hende mad (hun får fuld flaske) når vi lander/letter. Men kan vi overhovedet få lov til at tage maden med gennem sikkerhedskontrollen i lufthavnen? Er det noget man skal søge om inden? Er det bedst at tage brikker eller pulver med?
Ved du desuden om man kan leje barnevogne i lufthavnen i Spanien, så vi bliver fri for at slæbe vores med?
Noget helt andet er at min datter ikke kan falde i søvn i sin vugge alene om aftenen, men skal vugges i søvn i armene med nusseklud og sut. Og så vågner hun ofte når vi lægger hende ned i vuggen og skal starte forfra. Er der nogle gode tricks? Eller skal vi bare lade hende få det som hun gerne vil :-) Vi putter hende mellem kl. 20 og 22 og så sover hun til ca. 5.00 - får en flaske og sover til ca. 8.30.
Venlig hilsen
En glad mor