Ferie og søvn

11. august 2008

Alder:
3 mdr.

Ferie og søvn

Hej Helen,

Jeg har lige et par forskellige spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe med at besvare.

Min datter er 3 mdr. nu og vi overvejer at tage til Sydspanien på ferie i en uges tid her i start september. Dvs. når hun er små 4 måneder.

Vi har været i sommerhus og da der var 2 rigtig varme dage, var hun ret umulig. Så jeg tænker at hun måske vil reagere på samme måde, med meget gråd og utilpashed, er der noget man kan gøre for at forhindre dette?

Vi vil bo på et hotel ud til vandet, så der forhåbentlig er frisk luft, men selvfølgelig vil det være varmt. Må man dyppe hende i poolen (klorvand)? Og hvordan med aircondition på værelset? Jeg har læst at det skal man ikke have, da det ikke er godt for deres slimhinder, og derfor let bliver forkølede af aircon. (?)

Jeg er også lidt bekymret for at hun får ondt ...

Annonce

... i ørerne når vi skal flyve, men ved at vi skal give hende mad (hun får fuld flaske) når vi lander/letter. Men kan vi overhovedet få lov til at tage maden med gennem sikkerhedskontrollen i lufthavnen? Er det noget man skal søge om inden? Er det bedst at tage brikker eller pulver med?

Ved du desuden om man kan leje barnevogne i lufthavnen i Spanien, så vi bliver fri for at slæbe vores med?

Noget helt andet er at min datter ikke kan falde i søvn i sin vugge alene om aftenen, men skal vugges i søvn i armene med nusseklud og sut. Og så vågner hun ofte når vi lægger hende ned i vuggen og skal starte forfra. Er der nogle gode tricks? Eller skal vi bare lade hende få det som hun gerne vil :-) Vi putter hende mellem kl. 20 og 22 og så sover hun til ca. 5.00 - får en flaske og sover til ca. 8.30.

Venlig hilsen
En glad mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder